HUBNI ZDRAVĚ A S LEHKOSTÍ

5 způsobů, jak ztratit kila...     a bez mučení.

            Přírodní medicína mě nepřestává fascinovat. Inspirace přírodou, pochopení, jak vše kolem funguje, je klíčem k porozumění sobě samé.

            Dnes je velkým tématem HUBNUTÍ. Každá z nás chce mít postavičku, jak modelka a dělá pro to první poslední.

Redukční diety však ne vždy pomohou. Ale jak to?!

No jo, život prostě nefunguje podle tabulek na měření kalorií.


Vnitřní ohěň

           Místo toho, abychom platily toho nejlepšího dietologa, sedněme si raději večer ke krbu se sklenkou červeného vína.

           Přikládáváš-li pomalu polínka do ohně a necháš mu čas a prostor, bude krásně hořet a dá ti teplo. Co se stane, pokud však na, již tak uhasínající plamen, naházíš těžké, mokré dřevo?

Oheň uhasíš a začne ti být zima.

Ptáš se:

"co má krb společného s hubnutím?"

           Stejně tak naše tělo potřebuje vnitřní teplo (jang), aby mohly probíhat všechny potřebné procesy. Trávení, přeměna látek, vylučování... Převládne-li v našem organismu zima a chlad (jin), tělo se začne zpomalovat. ... 

Jinými slovy - začne ukládat.

           UKLÁDAT?!! Přesně tak! Zvýšená nadváha tedy často pramení právě ze špatného hospodaření s naším vnitřním ohněm. 


Je libo malinový dortík?

           To také vysvětluje, proč někteří šťastlivci mohou spořádat na posezení svíčkovou "se šesti" a ovocné knedlíky k tomu. Od přírody máme každý z nás vnitřní plamen jinak silný.

           Někomu porce jídla v žaludku zasyčí a hned kouká, kde by se dala slupnout nějaká další mňamka. V kamarádce oběd zahučí raz dva a vzápětí tě tahá na malinový dortík do kavárny... a ty se cítíš už jen po jablku těžká a nafouklá...

Ale nezoufej!! Je spoustu způsobů, jak se dá tvůj ohýnek podpořit.

JAK?

Tady je 5 metod, které mě osobně fungují. Zkus je a uvidíš.


Pojďme na to!


- METODA-

- 1 -

Prohřívat. Prohřívat. Prohřívat.


           Výborná je nahřátá sůl na bříško (jen nahřeju kilo soli na sucho v hrnci a nasypu do plátěného pytíčku. Někdy přidám i trošku levandule na ovonění).

TIP: Sáhni si rukou na zadeček a stehna, ano tam, kde se možná rýsuje "pomerančová kůra". Je studený? Pokud ano, tuto prohřívací metodu si zamiluješ.


- 2 -

Polévkový detox


           Nefungoval ti detox raw stravou a saláty? Mě taky ne! Navíc moje chladné ruce a nohy byly ještě studenější, než před tím.

Proč? Salát je přesně to "studené dřevo", které jsem zmiňovala.

           Lehká zeleninová polévka tě nejen prohřeje, ale také ve finále sníš pouze pár kousků zeleniny. A zbytek?... Jen voda. Není to super?

Můžeš přidat i čočku, fazole či quinou.


- 3 -

Sportem ke zdraví


Já vím, já vím...nic nového.

             Pokud však do svého denního programu zařadíš krátkou procházku, běh nebo jiný druh pohybové aktivity (která ti dělá radost), uvidíš, jak půjdou kila dolů raz dva.

           Já jedu už nekolik měsíců 2 minutky denně "posilovačku". Jen dvě minuty??

Jo! Ale za to KAŽDÝ DEN!

Super jsou také dynamické styly jógy, které přímo posilují Agni - vnitřní oheň.



- 4 - 

Přestaň ještě než máš dost


           Znáš ten pocit, když cítíš, že už máš dost, ale prostě nemůžeš přestat? Ne? Tak to jsi šťastlivec... Mě se tento pocit "žrouta záškodníka" bohužel nějak pořád nechce pustit.

           Vždy si ale vzpomenu na svého mistra v Indii. Složil si dlaně na sebe, jako by se modlil a pak jemně pokrčil prsty a řekl:

"Tvůj žaludek je velký asi jako prostor mezi tvými dlaněmi. Nepřímej více než se do něj vejde..."

Ok. To by ještě šlo. Ale pak dodal:

"...a teď tento prostor rozděl na 3 části. První vyplň pevnou stravou, druhou tekutou a třetí vzduchem."

Takže asi tak. Byl sice kost a kůže, ale moudřejšího muže jsem snad ještě nepotkala.

             Možná je to trošku moc...pokud se ti ale podaří přestat jíst ještě před tím, než se cítíš plně nasycena, necháš tak tělu prostor, ale mohlo potravu zpracovat. Vzduch, aby mohlo dřevo hořet.

Pomůcka: čím jíš pomaleji, tím je to jednodužší hihi.



- 5 - 

A teď to nejlepší!! 16 vs. 8!


            Můj hvězdný TIP přímo pro tebe! 

16/8 ... co to znamená?

           16 hodin bez jídla vs. 8 hodin s jídlem. Možná to zní dost krutě, ale pokud se ti podaří přizpůsobit tvůj den tak, abys dokázala uskutečnit tuto metodu, bude to stát opravdu za to.

Uvedu ti příklad: 

Večeře v 18:00----> 16 hodin pauza - následuje 8 hodin volného stravování:  snídaně v 10:00 / oběd v 13:00 / večeře opět v 18:00 ----> 16 hodin pauza ... a znovu.

           Dáš tak tělu prostor a čas, aby vše v klidu zpracovalo a HLAVNĚ, po 16 hodinách náš organismus najede na zcela jiný režim a to příjmu energie ze svých vlastních zásob. Tedy z tuků. Výsledek? Úbytek váhy jéééj.


Tak co? Už nahříváš sůl v hrnci a krájíš mrkev do polévky?